Saturday, April 30, 2011

MengHitung Diri SendiRi


Salam Alaykum... entry ni untuk Iqbal Hamzah yang menasihati aku.. intipati nasihat.."jangan hanya cirit dalam percakapan, sembelit dalam perbuatan".. menyebabkan aku kembali melihat entry2 aku sebelum ni... subhanaAllah... aku dah ada 100+ entry.. tapi adakah entry aku ni memberi manfaat kepada sesiapa?? atau ianya memberi mudharat?? dan entry2 berkaitan agama...adakah aku turut ikut dan buat apa yang aku tulis..?? kalau entry pasal family and cerita2 hidup aku.. maybe it's okay... just takut untuk yang bukan dari kisah hidupku.. hmmm... adakah penulisan aku ni ditemani......

hmmm.. kalau ada.. aku minta perlindungan dariMu Ya Allah... aku terbaca kalau kita cakap something yang baik..tapi tak buat.. nanti kat neraka.. kita akan menjadi keldai yang menarik alat untuk mengisar gandum.. tetiba takut pulak nak tulis.. tapi.. aku mendengar.. lebih baik kita tegur salah silap orang supaya kita akan amik pengajaran gak.. so... aku try muhasabah diri...

and aku minta pada kawan2... if aku ada buat salah.. jangan malu untuk tegur... orang kata.. kuman seberang laut nampak..gajah disebelah buat bodoh je.. maksudnya.. salah orang lain kita nampak.. salah sendiri tak nampak.. jadi.. aku tulis ni kepada sesiapa yang baca blog aku... if ada benda yang tak kena.. tegurlah.. tapi.. kita ada cara nak tegur.. jangan menegur membabi buta.. Nabi sendiri suruh menegur cara hikmah.. so.. if ada masalah.. ni email aku.. famjad89@yahoo.com segala masalah..kita settle luar..bukan dalam blog or facebook.. tempat terbuka kan? hehe.. papepun..yang baik datang dari Allah..kekhilafan penulisan dari aku sendiri.. harap blog lebih banyak manfaat dari mudharat.. penulisan yang baik adalah yang mampu memberi kesan kepada segenap pembaca... manakala pembaca yang baik adalah yang mampu mengambil perkara positif dari setiap bacaannya.. wallahualam..
antara blog bacaan aku yang memberi kesan dalam hidup adalah blog ni.. Kak Sedara dan Suaminya.. gaya penulisan yang simple..but meaningful.. ^_^


dari insan yang kenyang dan lapar kerana Allah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Since you Left Me..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Setinta pena Mencoret

jika hari ini aku lalai,
tolong ingatkan aku,
tentang masaku yang sia-sia,
tentang kesibukanku dengan dunia,
tentang rinduku yang menggila,
tentang kataku yang merapu saja,
tentang cintaku yang sia belaka.
tentang bekalanku ke sana,
tentang ajalku yang hampir tiba,
tentang sendirianku di dalam tanah,
tentang gelapnya kubur kita,
tentang duniaku yang fana,
tentang akhirat yang abadi jua.