Saturday, March 26, 2011

Andai Tangisan menjadi Penawar

entry kali ni.. aku dah memang down giler.. putus cinta tu aku tolak tepi.. masalah lebih besar aku hadapi sekarang... aku rasa kali ni..ujian Allah terlalu berat untuk aku hadapi.. dapat je tahu 3 hari lepas.. tangisan aku tak henti-henti mengalir.. memikirkan masa depan yang kadang gelap kadang cerah... celaru lagi fikiran aku.. otak aku buntu memikirkan semua ni.. andai betul ini ujian dari Allah sebab Allah sayangkan aku...aku akan cuba redha.. tapi aku tak boleh berpeluk tubuh... sedangkan untuk cinta aku..aku pujuk dan struggle...so... aku kena struggle gak untuk masalah ini... 

~YA ALLAH, KAU AMPUNILAH SEGALA DOSA-DOSA KEDUA IBU BAPAKU..DIRIKU DAN SELURUH UMAT MUSLIMIN... AKU TERFIKIR UNTUK PUTUS ASA YA ALLAH.. TAPI AKU TAHU.. RENCANA ILAHI LEBIH MENGETAHUI... AKU TAK MAMPU MERAMAL MASA DEPAN..TAPI AKU AKAN CUBA SEDAYA UPAYA UNTUK MENGELAKKAN DARI BERLAKUNYA MASA DEPAN YANG NEGATIF... YANG AKAN MERUGIKAN DIRIKU DAN KELUARGAKU.. YA ALLAH..KAU BANTULAH KAMI SEKELUARGA...AKU HANYA MAMPU BERDOA..KERANA DOA ITU SENJATA MUKMIN... YA ALLAH... KAU TABAHKANLAH HATIKU AGAR AKU SENTIASA REDHA DAN TAWAKKAL DENGAN QADA' DAN QADARMU YA ALLAH..YA ALLAH..KEPADAMU AKU BERHARAP...KEPADAMU JUA AKU MEMOHON PERTOLONGAN... YA ALLAH.. ANDAI AIR MATAKU MAMPU MENJADI PENAWAR BAGI MASALAH INI..AKU SEDIA BERIKAN AIR MATA BESERTA MATAKU SEKALI KERANA AKU AMAT SAYANGKAN KELUARGAKU..ANDAI NYAWAKU JUGA MAMPU DIJADIKAN CAGARAN..KAU AMBILLAH NYAWAKU.. TETAPI SELAGI BELUM TIBA AJALKU, AKU AKAN TERUS MEMOHON PERTOLONGAN DARIMU...YA ALLAH.. HANYA KEPADA KAU AKU BERHARAP DAN AKU SERAHKAN SEGALANYA~

aku hanya mampu berdoa... aku harap sesiapa yang membaca blog dan entry ini..sentiasalah doakan orang yang kita sayang agar sentiasa dalam keadaan yang sihat dan sentiasa dalam rahmat Allah s.w.t.

1 comment:

  1. jad....tabahkn hatimu jad..ak tau ko seorg yg tabah..jgn putus asa k..hujan panas sekarang menjanjikn pelangi pd msa depan..ak tau ko boleh jad..ak akn sentiasa mnyokong mu jad..=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Since you Left Me..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Setinta pena Mencoret

jika hari ini aku lalai,
tolong ingatkan aku,
tentang masaku yang sia-sia,
tentang kesibukanku dengan dunia,
tentang rinduku yang menggila,
tentang kataku yang merapu saja,
tentang cintaku yang sia belaka.
tentang bekalanku ke sana,
tentang ajalku yang hampir tiba,
tentang sendirianku di dalam tanah,
tentang gelapnya kubur kita,
tentang duniaku yang fana,
tentang akhirat yang abadi jua.