Monday, January 24, 2011

ToleRanSi di BiliK TiDuR


salam.. malam ni.. aku tak tido sebab tengah duk buat esaimen..
untuk pengetahuan..aku duk kat umah sewa..sebilik dengan seorang mamat india ni...
dia lecturer ILP..
satu masalah di sini ialah..
dia tak suka lampu...dia suka duduk dalam gelap...
sebelum ni...
bilik kitaorang takde buat partition..
maksudnya..tidur la kat mana-mana pun...
just tetiba..dia kata nak partition..
aku dengan penat-penat..ubahla segalanya...
and lampu dapat kat aku..
sebelum ni..dia yang kontrol...sekarang dah buat partition...aku la yang kontrol...
sebelum ni...lampu buka sampai pukul 12 tengah malam je paling lewat..
kalau aku ada kerja..atau esaimen nak kena buat..aku kena turun bawah..
buat keje kat dapor ke hape..takpela..
aku toleransi...
aku ok je...
sampai ada satu tahap...
dia buat aku kecik hati..
dan statement yang buat aku tersedar dari lamunan adalah..
'saya bayar bilik ni..'
bajet macam dia bayar sorang je..habis tu..aku ni duduk free ke?? pekh...
bikin panas siooottt..!!!!
so..start dari tu..aku tidak lagi bertoleransi...
aku buka lampu..stay up.. bukan niat ganggu dia..
just memang nak buat keja...
sebab aku pun bayar...so.. kenape aku je yang kena tolerate?
dia lebih tua..dia ingat aku kena ikut cakap dia..?? damn la...!!!
prinsip aku...kesabaran aku ada tahap...
banyak kali dah sebenarnya.. bilik kitorang..aku yang kemas..yang dia tahu komplen je...
aku sapu...aku lap..aku buang sampah... yang dia tahu..komplen je...
waahh... kenapa aku post malam ni??
sebab dia terbangun tadi.. and dia post kat facebook.....
'tolonglah berperikemanusiaan sikit'
aku pikir...patut ke aku tutup lampu? sedangkan aku ada quiz lagi esok..nak study..
hmm... takyah la.. hahahaha...bukan jadi jahat...
just nak tuntut hak aku...tu je..
kalau dia ingat..dia keja..n dia lagi penat...memang aku lempang..
sebab dia ingat aku duk kat U tak penat?? ingat pi U duk buat tahi mata macam dia je ke?? ish3..
dah3.. post ni pun untuk lepaskan tension..heheh...
dah ok dah..heheh...alhamdulillah...

p/s: jangan jadi macam aku!!

4 comments:

  1. asyik kita je na kena mgalah.. lau kita tengah study, orang nyanyi xpikir pun pasal kita... otak penattttt...

    ReplyDelete
  2. hehe...sabar ain... tula..asik kte je kne mngalah...yg my rumate ni..bkn stakat nynyi.. brckap tepon mcm tepon tu gne loudspeaker.. kalau am gne loudspeaker..dy marh plak... ade ke ptut???!!

    ReplyDelete
  3. ni same kes ng rumet gumi gak..sabo je la..hari2 gumi nages utk luahkan rasa terpendam..nak mrh..gumi xkuat.. :(

    ReplyDelete
  4. sabo je la..alhamdulillah..sem depan dah xyah duk ostel..xyah la sebilik ng dia..hopefully kwn2 umah sewa tolerate la sket..amin~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Since you Left Me..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Setinta pena Mencoret

jika hari ini aku lalai,
tolong ingatkan aku,
tentang masaku yang sia-sia,
tentang kesibukanku dengan dunia,
tentang rinduku yang menggila,
tentang kataku yang merapu saja,
tentang cintaku yang sia belaka.
tentang bekalanku ke sana,
tentang ajalku yang hampir tiba,
tentang sendirianku di dalam tanah,
tentang gelapnya kubur kita,
tentang duniaku yang fana,
tentang akhirat yang abadi jua.