Sunday, January 23, 2011

Sampling Terakhir Di Dungun

Neurothemis fluctuans

Rhyothemis phyllis

Pantala eltoni (maybe)

Caterpillar
tadaa...sampling yang berlangsung selama 3 hari 2 malam di Dungun...tangkap serangga kesayangan...
terkejar-kejar..kasut pun basah.. seluar pun basah...hheheh... memang penat giler la...huhuhu

Dungun
malam kat dungun..naik bas je pun...bas UMT tercinta..
satu geng la...seramai 7 pelajar, 2 lecturer, 2 driver, 1 pegawai sains dan 6 pembantu makmal...heheh
ramai memang ramai.. 
aku sampling serangga..dragonfly, damselfly dan aquatic insects..
ada yang sampling air untuk tengok bacteria dalam air...
ada yang sampling air untuk dapatkan amoeba...
ada yang sampling tumbuhan...
ada yang sampling burung, kelawar dan tikus..hehe

kelawar

burung belatuk
haa..yang aku pegang tu...burung belatuk...yang salu buat lubang kat pokok..
kalau salah cara pegang..kalau kena patuk boleh bengkak tangan..hehe..

itu jela sampling terakhir untuk FYP aku...hope boleh dapat A and lulus dengan cemerlang..
amin~

chow..=p

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Since you Left Me..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Setinta pena Mencoret

jika hari ini aku lalai,
tolong ingatkan aku,
tentang masaku yang sia-sia,
tentang kesibukanku dengan dunia,
tentang rinduku yang menggila,
tentang kataku yang merapu saja,
tentang cintaku yang sia belaka.
tentang bekalanku ke sana,
tentang ajalku yang hampir tiba,
tentang sendirianku di dalam tanah,
tentang gelapnya kubur kita,
tentang duniaku yang fana,
tentang akhirat yang abadi jua.