Monday, February 28, 2011

Ujian yang Berbeza


sebagai manusia, kita diberikan ujian yang berbeza mengikut kemampuan diri kita..
Allah s.w.t. telah berfirman yang Dia tidak akan menguji hambaNya melainkan hambaNya mampu hadapi ujian tersebut..

sesetengah manusia..diuji dengan kepapaan...kehilangan...kesihatan...kekayaan...kejayaan dan macam-macam lagi... ada yang diuji dengan kegagalan dalam percintaan...
macam diri saya sendiri..

bercinta 2 tahun 3 bulan 9 hari.. dan hati saya masih cintakan dia sampai sekarang.. tapi.. Allah uji saya dan dia.. dengan mengambil anugerah cinta itu dari hatinya.. saya dibiarkan..tapi saya akur...kerana dia dah cukup terseksa sepanjang percintaan kami... banyak masalah yang berlaku...antaranya..

1. saya main kayu tiga... ketidaksetiaan yang menyebabkan hancurnya hatinya untuk saya... walaupun dia tidak tahu cerita sebenar..tapi saya tahu, saya yang salah dalam hal ini..

2. pengorbanan dia untuk saya cukup banyak. dia yang menjaga saya dari makan minum, assignment, FYP dan macam-macam lagi..tapi saya tak pernah amik tahu hal dia..

3. saya busy..dia boleh tolak ansur..tapi dia busy..saya saja cari gaduh.. memang saya seorang yang tidak memahami..

4. saya merajuk dia pujuk..dia merajuk..pujuk sendiri... selalu dia kecik hati.. saya tahu saya salah..

5. janji pukul 8...datang 8.30 paling awal... saya tidak menepati masa.. kesian dia tunggu lama...

yang saya mampu hanya memberikan kasih sayang dengan membeli hadiah walaupun saya tahu..bukan itu caranya...tetapi itu saja yang saya mampu setakat ini...saya dah beritahu dari awal..saya tidak pandai bercinta.. and harapkan dia ajar..maybe saya memang degil..sorry...

sekarang....perpisahan kami bukan hanya untuk menguji saya...tetapi menguji dia juga.. saya harap.. orang-orang yang mengenali kami tidak masuk campur...saya tahu saya banyak bercerita pada kawan-kawan dan saya harapkan kawan-kawan tidak mencuba apa-apa untuk membantu tanpa pengetahuan saya..saya minta tolong sangat..sekarang dia perlukan masa..merawat luka and melupakan saya.. tolong jangan pressure..saya minta kawan-kawan doakan agar jodoh kami dipanjangkan oleh Allah.. andai tidak di dunia..insyaAllah di akhirat kelak.. amin~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Since you Left Me..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Setinta pena Mencoret

jika hari ini aku lalai,
tolong ingatkan aku,
tentang masaku yang sia-sia,
tentang kesibukanku dengan dunia,
tentang rinduku yang menggila,
tentang kataku yang merapu saja,
tentang cintaku yang sia belaka.
tentang bekalanku ke sana,
tentang ajalku yang hampir tiba,
tentang sendirianku di dalam tanah,
tentang gelapnya kubur kita,
tentang duniaku yang fana,
tentang akhirat yang abadi jua.