Saturday, June 25, 2011

Entry Terabur

Salam Alaykum,

aku baru lepas telefon member baik aku.. nyembang bukan main lama.. dapat tahu berita2 terkini dan hal ehwal isu semasa.. bukan setakat tu.. aku dapat buat konklusi lagi...
'patah tumbuh hilang berganti'..tapi.. yang tumbuh tak mungkin sama dengan yang dah patah... sama gak dengan hidup... hilang kasih bertemu semula.. hilang cinta jumpa kembali... tapi tak mungkin sama... sebab apa??? 'experience is the best teacher'.. takkan nak terhantuk 2 kali kan? bodoh la namanya.. but 'bila bunyi bersatu... kau milikku..' cinta tak salah... yang salah.. orang yang bercinta..

hubungan antara lelaki dan perempuan dalam islam...sejauh mana 'halal'nya??

halal adalah pada muka dan tapak tangan sahaja untuk perempuan... lelaki adalah dari pusat hingga lutut...tapi jarang lelaki nak tunjuk bulu kakinya yang berkelemumur itu.. kan?

keluar biar ditemani..jangan berseorangan.. berdua je nanti yang ketiga syaitan.. tapi kalau dekat dan lalu tempat ramai orang..it's okay kut... tapi kalau boleh kurangkan... tak elok..

kita kena letakkan curfew pada diri.. ye... parents sekarang tak kisah nak keluar malam... balik pagi2 buta..bak kata papa.. 'bapak nak lepas ni...kau keluar mabuk..balik tak mabuk..' tapi.. cara hidup Islam macamna??

kadang2 Allah bagi kita sakit supaya kita sedar yang Allah masih sayangkan kita... lagi sakit..lagi Allah sayang.. insyaAllah.. sebab 'sakit itu penghapus dosa'...kalau Allah tak sayang.. dibiarkan terhimpunnya dosa itu dan dibalas kat neraka nanti.. Nauzubillah... pintu hidayah pun Allah buka banyak kali.. sejauh mana kita nak melangkah ke hadapan itu yang penting.. kita nak mencari diri kita..asal usul kita.. tapi kita cari di tempat yang salah.. ibaratnya.. kita nak mencari ketenangan.. tapi pegi clubbing.. patutnya pegila masjid ke surau..

maaf...entry ini merepek sikit.. sebab kepala otak tengah bercelaru... fikir macam2..

Ya Allah.. tiada tempat dah aku nak mengadu.. hanya kepadaMu. tempat aku meminta... Kau tahu kemampuan imanku..
andai suatu hari nanti.. aku tak mampu menahan tanganku dari memegang maksiat..Kau ambillah tanganku.. 
andai suatu hari nanti... aku tak mampu menahan kakiku dari berjalan ke arah maksiat.. Kau ambillah kakiku...
andai suatu hari nanti... aku tak mampu menahan mataku dari melihat maksiat... Kau ambillah penglihatanku...
andai suatu hari nanti... aku tak mampu menahan diriku dari melakukan maksiat... Kau ambillah nyawaku...
Ya Allah... Ambillah nyawaku dalam keadaan aku beriman... berikanlah kesempatan untuk aku mengucap ikrar kepadamu... izinkanlah lidah ini untuk sentiasa menyebut namaMu Ya Allah...
sesungguhnya aku hanya insan yang lemah dan hina di sisi Mu.... Amin Ya Rabbal Alamin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Since you Left Me..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Setinta pena Mencoret

jika hari ini aku lalai,
tolong ingatkan aku,
tentang masaku yang sia-sia,
tentang kesibukanku dengan dunia,
tentang rinduku yang menggila,
tentang kataku yang merapu saja,
tentang cintaku yang sia belaka.
tentang bekalanku ke sana,
tentang ajalku yang hampir tiba,
tentang sendirianku di dalam tanah,
tentang gelapnya kubur kita,
tentang duniaku yang fana,
tentang akhirat yang abadi jua.