Tuesday, May 3, 2011

Salam Perpisahan

Salam Alaykum...
ni adalah salam perpisahan buat teman2 dan kawan2 di UMT tercinta ni..

kawan.. pertama kali aku jejakkan kaki ke bumi UMT ni.. aku tak sangka aku akan ketemu sahabat sejati.. tujuanku hanya satu.. membanggakan ibu bapaku yang menghantar aku ke sini..penuh harapan.. agar aku bisa jadi hambaNya yang hasanah di dunia, hasanah jua di akhirat.. lambaian 'homesick' bersama mutiara air mata aku sisipkan bersama pemergian familyku ketika mereka pulang dari menghantarku...


kawan..masihkah kau ingat pertemuan buat pertama kalinya? Arif dan Izzudin..berjumpa di group orentasi.. sahabat pertamaku di sini.. ketika itu telah tertanam dalam jiwaku, bahawa kita akan melakar memori di sini bersama.. perginya Izzudin Aziz menjemput Manesh Kumar, Shanmugaprakasham, Iqbal Hamzah, Nazmi Nasir, Ridhwan, Fauzi, Nasrul dan Luqman ke dalam cereka hidupku di UMT. Langkah persahabatan kita bermula di sini, di bumi UMT. 

 team 'wonder girls' yang turut menjadi titik sejarah dalam hidup aku di sini banyak membimbing dan membantu aku sepanjang perjalanan. setiap langkah dipenuhi hilai tawa Mira, Pah, Fana, Fida, Fatin, kak Yana, Lin dan Eibah. setiap perjalanan, ada suka ada duka.. ingin ku pohon segala kemaafan dari kalian kerna tidak bisa menjadi teman susah senang bersama.. aku tahu masa tak mungkin diganti.. aku tahu itu semua menjadi memori..
 maaf kalian..masa itu tidak bisa aku ganti..hanya sisa masa yang tinggal dapat aku luangkan bersama teman perempuan ku lagi..sejarah yang lepas menjadi titik hitam dalam hidupku dan terima kasih 'wonder girls' kerna mampu menjadi penawar lukaku..biar dihiris sembilu, biar diguris gerimis.. aku tetap sayangkan korang seperti kakak2ku sendiri..



buat teman2 lain..teman2 seperjuanganku di sini..tak dapat aku coretkan nama semua di blog kerdil ini..hanya yang mampu..ku coretkan wajahmu di memori agar tidak terluput dek masa.. andai kita ditakdirkan..kita akan bertemu di ruang masa depan..mengenang kisah di ruang lampau.. all the best in life kawan2..teman2..dan sahabat2 ku..

tak lupa juga..teman makmal MBU.. yang menjadikan waktu kerjaku ceria dan gembira..bersama hilai tawa dan hiruk piruk kita..MBU telah diserikan dengan warna.. terima kasih.. anda semua turut hadir memberi sokongan ketika aku tersungkur di pintu bahagia.. Sha, Aini banyak membantu aku dalam menggapai kembali ruh aku yang telah pergi.. Geok chin, Pija.. thanks for the support..



cuci rumah
 teman serumah yang menjadi teman hidup di sini.. mencuci rumah akibat banjir.. mengharap bantuan yang tidak kunjung tiba..
rumah Arif
 di rumah Arif ketika L.I..1st time sampai..lepak sampai ke malam...thanks kawan2..
Iqbal, Manesh, Aku, Luqman
 1st time karok bersama..thanks..memorable.. kisah hidup takkan aku lupa..
Muhammad Izzat Farhan
Menjadi abang di sini..thanks for the moral support... 

ingin aku lakarkan coretan terakhir..ucapan selamat berjaya dan selamat tinggal menjadi penutup di akhir naskah salam perpisahan.. thanks.. 3 tahun di sini..tak dapat aku lupakan.. just kenang aku dalam doamu.. bertemu berpisah kerana Allah.. sahabat sejati..jika di dunia tidak ketemu lagi..di akhirat nanti pasti.. insyaAllah.. salam perpisahan ini aku sisipkan bersama permata yang mengalir di pipi kerna hanya itu hadiah yang mampu ku beri untuk memori yang kalian beri sepanjang aku di sini.. terima kasih Ya Allah menganugerahkan sahabat sejati seperti ini.. ~Amin~

p/s: all the best for viva!!

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Since you Left Me..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Setinta pena Mencoret

jika hari ini aku lalai,
tolong ingatkan aku,
tentang masaku yang sia-sia,
tentang kesibukanku dengan dunia,
tentang rinduku yang menggila,
tentang kataku yang merapu saja,
tentang cintaku yang sia belaka.
tentang bekalanku ke sana,
tentang ajalku yang hampir tiba,
tentang sendirianku di dalam tanah,
tentang gelapnya kubur kita,
tentang duniaku yang fana,
tentang akhirat yang abadi jua.