Tuesday, May 17, 2011

~Cikgu~


cikgu...
pengertian yang luas..
tidak terjangkau penglihatan yang terbatas...
yang mampu terucap..
hanya terima kasih.. 
cikgu...
kau diibaratkan lilin....
tapi aku anggap kau torchlight...
sebab kau menyuluh aku dalam kegelapan..
tak pernah kau putus asa...
kau dianggap membakar diri...
tapi aku anggap kau membakar aku...
membakar semangatku untuk terus belajar...
membantuku untuk terus berjaya...
menolakku untuk terus maju...
cikgu....
itulah namamu... 
cikguku adalah ibuku..
cikguku adalah ayahku...
cikguku adalah keluargaku...
cikguku adalah sahabat2ku...
cikguku adalah kawan2ku...
cikguku adalah saudara seagamaku...
cikguku adalah semua yang ada di sekelilingku...

tapi cikgu paling berharga dalam hidupku..
adalah..pengalamanku....

"experience is the BEST teacher"

Syukran Lillah... 

dari insan yang kenyang dan lapar kerana Allah.. ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Since you Left Me..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Setinta pena Mencoret

jika hari ini aku lalai,
tolong ingatkan aku,
tentang masaku yang sia-sia,
tentang kesibukanku dengan dunia,
tentang rinduku yang menggila,
tentang kataku yang merapu saja,
tentang cintaku yang sia belaka.
tentang bekalanku ke sana,
tentang ajalku yang hampir tiba,
tentang sendirianku di dalam tanah,
tentang gelapnya kubur kita,
tentang duniaku yang fana,
tentang akhirat yang abadi jua.